onsdag 4 december 2013

Sammanfattning Vodcast


Jag valde vodcast som en av mina tjänster eftersom jag från början var intresserad av att lära mig mer om podcasting. Men eftersom jag har valt till min essä att skriva om musikvideos så kan det vara bra att veta om olika distributionsalternativ som involverar video.




Min uppfattning/sammanfattning av vodcasting är att det är uppbyggt av RSS-flöden (Robertsson R, 2007), det är vanligare än vad man tror (Christensen Lindberg m.fl, 2008), och att det krävs mycket planering för att utforma ett material som kan bemöta kriterier för vad en Vodcast innebär (Syn, 2013).



Som slutord kommer jag berätta att denna vecka kommer jag att ”Vodcasta” om tjänsten YouTube på denna blogg. 

Tack och hej leverpastej!




Källförteckning:

Christensen Lindberg, Lars. Hurt, Robert. (2008). A Hands-on Guide to Video Podcasting- Research & Applications. [Elektronisk]. Tillgänglig:




Robertsson R, Mark (2007). What Is A Vodcast or Video Podcast?. [Elektronisk]. Tillgänglig: http://www.reelseo.com/what-is-a-vodcast-or-video-podcast/ [2013-11-27]



SYN.(2013). Planning your Vodcast. [Elektronisk]. Tillgänglig: http://syn.org.au/training/planning-your-video  [2013-11-28]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar